№ 139
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.
Name | | Design | Registry | Port |
№ 139 | 1923 | Non-propelled dry cargo vessels | РР РСФСР | (none) |
Инженер Изосков | 1919 | Nikolay Nikolaevich Turmakov |
Ирень | 10.1918 |
Карл Маркс | 04.1918 |
Инженер Изосков | ≈ 1914 | МПС / РР |
Камское паевое товарищество | |
Class: | Non-propelled dry cargo vessels |
Builder: | Воткинский завод (Завод №235) Votkinsk |
Keel laid: | 1910 |
Launched: | 1911 |
Built: | 21.07.1911 |
Registry: | РР РСФСР |
Registry number: | 11523 |
Current state: | Scrapped |
Заложен как "Инженер Износков" по заказу "Камского паевого товарищества" в процессе достройки перешел АО "И. Любимов и Ко", переименован в "Камское паевое товарищество". Теплоход, имел шведские моторы "Локке". Работа затянулась из-за отсутствия проплат. На 1911 г. у Любинова, № МПС 411/1 (Москва). На 1913 г. у Любимова рег. № 1446 (Москва). С 1915 г. "Инженер Износков". Национализирован, с апреля 1918 г. "Карл Маркс" (Нижн. Новгород), с октября 1918 г. "Ирень". Захвачен белыми, возвращен Любимову, переименован в "Инженер Износков". В 1919 г. пострадал у пожара в Левшино. С 1920 г. у Волжского обвода. В списке ядра нет. В 1922-23 г. двигатель снят, стал баржей № 139. В 1926 г. рег. № 11523 (Нижний Новгород). После конца 20-х данных нет. |
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
No photos during this period
Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.
|