FleetPhoto
Александр Лагутин, СФС-555
Канал имени Москвы
Московская область, Икша
Шлюз №6 КиМ

Author: Pantikapey · Moscow           Date: August 2, 2019

Statistics

License: Copyright ©
Published 25.08.2019 22:29 MSK
Views — 1129
Detailed info


Александр Лагутин

Class:ОТА-800
Design:758АМ
Home Port:Perm  
Registry:РКО (РРР до 2022)
Board number:К-05-0206
Registry number:126496
Registry class:О2,0(ЛЁД20)А
MMSI:273126496
Built:01.05.1966
Builder:
Perm
Yard number:656
Current state:Operating
Renames:ОТА-896 → 03.2006
Назван в честь Александра Максимовича Лагутина (1940-2002) — заместителя министра транспорта РФ.
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

СФС-555

Class:Волжский, проект 05074 (приставка)
Home Port:Kotlas  
Registry:РКО (РРР до 2022)
Board number:С-13-2046
Registry number:235652
Registry class:М3,0 (лёд20)
Built:12.1984
Builder:
Навашино
Yard number:1012
Current state:Registry data changed Operating
Renames:СФС-555Волжский-10 → 11.1998 Морворен → 03.2011
Модернизирована в 2011 году на Чкаловской судоверфи.
Information about the vessel is given on the basis of publicly available sources and observations of users of this site. Site Administration has no associations with these sources and not responsible for this data. The information here may be invalid or outdated.

Camera Settings

Model:Canon EOS 60D
Date and Time:02.08.2019 15:34
Exposure Time:1/160 sec
Aperture Value:6.3
ISO Speed:320
Focal Length:18 mm
Show all EXIF tags

Comments · 2

25.08.2019 22:35 MSK
Link
Photos: 1264 · Database Editor / Moderator
Что за конструкция у Лагутина на корме? Для чего-то сделали?
+2
+2 / –0
25.08.2019 23:36 MSK
Link
vint-1 · Московская область
Photos: 188
Цитата (Александр Королюк, 25.08.2019):
> Что за конструкция у Лагутина на корме? Для чего-то сделали?

Что бы при толкании ледокольной приставки ему в корму упирался другой ОТА и тогда тяги хватит чтобы приставка выезжала на лёд и колола его, сделано это было ещё когда он и остальные семь ОТА принадлежали Московскому Речному Пароходству. Примерно так http://fleetphoto.ru/photo/196805/?vid=28642
+8
+8 / –0

Your comment

Please do not discuss political topics or you will be banned for 1 month!
You need to log in to write comments.